چاپ        ارسال به دوست

به گزارش اصغرزاده مسئول روابط عمومی حوزه معاونت امور درمان دانشگاه

مزاحمت تلفنی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در ارتباط  با افزایش بیش از حد تماس های غیر ضروری با اورژانس 115 گفت: عدم آگاهی کافی تماس گیرندگان با رسالت اورژانس 115، باعث افزایش روزافزون تماس های غیر ضروری با این سامانه شده و مزاحمت های تلفنی  ناآگاهانه نیز مزید بر علت بوده و همگی باعث گردیده است تا در برخی از موارد مددجویان واقعی اورژانس از خدمات به موقع و سریع این سامانه بی نصیب شوند.

دکتر بهرامی افزود: لزوماً هر تماسی با اورژانس به منزله اعزام آمبولانس نبوده و براساس تعاریف، پروتکل ها و قوانین موجود، موارد اورژانسی به مواردی اطلاق می شود که می بایست بیمار یا مصدوم را سریعا مورد رسیدگی و درمان قرار داد و چنانچه اقدام فوری به عمل نیاید، باعث خطرات جانی، نقص عضو، عوارض صعب العلاج و یا غیر قابل جبران خواهد شد. (ماده 1آیین نامه اجرایی قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین)

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی در مراکز پیام اورژانس 115، اولویت دادن به تماس گیرندگان جهت ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی می باشد، لذا به منظور ایجاد بهترین پاسخ عملیاتی در کمترین زمان ممکن برای افراد نیازمند به خدمات فوریت و استفاده بهینه از منابع و کدهای عملیاتی، کلیه تماس های صورت گرفته با 115 توسط کارشناسان مرکز پیام تریاژ تلفنی می شوند که در فرآیند تریاژ تلفنی ضروری است تا تماس گیرندگان به تمامی سوالات کارشناسان مربوطه پاسخ دهند.

دکتر بهرامی در ادامه با بیان اینکه شماره 115 بسیار حیاتی بوده و ارتباط مستقیم با جان انسان ها دارد، تصریح کرد با توجه به اینکه بیش از 60 درصد تماس های صورت گرفته با سامانه 115، مزاحمین تلفنی می باشد، از کلیه شهروندان خواست ضمن پرهیز از تماس های غیر ضروری با اورژانس، درصدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران و بویژه کودکان باشند.

شایان ذکر است در حال حاضر تعداد پایگاه های فوریتهای پزشکی موجود در استان 72 پایگاه است که از این تعداد30 پایگاه شهری و 42 پایگاه جاده ای می باشد.

 


٠٨:١١ - 1396/03/08    /    شماره : ١٤٣٦٤    /    تعداد نمایش : ١٤١



خروج