برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/09/22 - 08:18
  • - تعداد بازدید: 128
  • - تعداد بازدیدکننده: 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش اصغرزاده مسئول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

استقرار میز خدمت پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا در محل معاونت امور درمان

به گزارش روابط عمومی حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، به دنبال هماهنگی کمیته‌های آموزش، اطلاع‌رسانی و مشارکت اجتماعی پویش

*استقرار میز خدمت پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا در محل معاونت امور درمان*
 
به گزارش روابط عمومی حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، به دنبال هماهنگی کمیته‌های آموزش، اطلاع‌رسانی و مشارکت اجتماعی پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون با واحد تغذیه معاونت امور درمان، روز سه شنبه 3 آذر غربالگری دیابت و فشار خون برای همکاران شاغل در این معاونت انجام شد. هم‌زمان با غربالگری آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری و کنترل دیابت و فشار خون، به همکاران ارائه شد.
 
دو بیماری دیابت و پرفشاری خون، به همراه عوارض بسیار شایعی که ایجاد می‌کنند همچون حملات قلبی، سکته‌های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه و کاهش بینایی و قطع عضو، هزینه‌های سنگینی را به بیماران، خانواده‌ها، جامعه و دولت تحمیل می‌کند. گرچه مؤثرترین و کم هزینه‌ترین پیشگیری در سطح اول با خودمراقبتی و اصلاح شیوه زندگی اتفاق می‌افتد، ولی پیشگیری سطح دوم یعنی شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری، می‌تواند روند پیشرفت آن را کند کرده و زندگی هزاران نفر را نجات داده و در هزینه‌های مربوط به سلامت صرفه‌جویی کند.
 
 
  • گروه خبری : اخبار داخلی
  • کد خبر : 557
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

تنظیمات قالب